Spací (zlo)zvyk

Trochu toho mateřského tématu. Spánek u dětí. Ten, kdo má doma malého spáče, ať si pogratuluje a zbytek článku čte jen pro pobavení.

My doma máme nespáče, poddruh hyperaktivní.

Když chceme, aby spal, tak si ho jeden z nás vezme do ruky a na gauči ho ukolébá k spánku. Samozřejmě můžeme si za to sami, že jsme ho nenaučili spát. Ale já si pořád říkám, že je ještě malý, protože ho jako malé miminko chci vidět, přiznávám. A tak jsem se rozhodli, že ho to odnaučíme. Ono uspávat dvanáctikilové dítko není zrovna lehké.

Jakmile dítě začne jevit známky ospalosti, přenášíme ho do postýlky. Já si lehnu vedle něj. Zpívám mu, vyprávím pohádky, dokud neusne. Opatrně vstanu a jdu si číst. (Protože postýlku máme na jiném patře a protože chůvičku jsme si nepořídili. "Stačí přece mobilní aplikace Baby monitor, ne?")

Takhle jsme to aplikovali týden. Dokud doma s dítkem nebyl jen manžel. Teď zase dítě uspáváme v ruce, protože to je jednoduší.

Vypadá to, že budeme muset počkat, až E.li začne mluvit, abychom mu to mohli všechno hezky vysvětlit...

Zdá se to jenom mně a nebo je opravdu uspávání dětí taková věda?!

Komentáře

  1. A chci se zeptat: váš malý spí ve velké posteli? Píšeš, že si leháš k němu do postýlky... My máme klasickou dětskou postýlku "se špruclemi", do té se nevejdu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My mame jeho postylku prilepenou na nasi a vyndanou jednu stranu se spruclemi. Takze spi ve sve postylce a pritom s nami. Prislo mi to jako dobre reseni. My mame klid a muzeme reagovat na jakykoliv problem a nemusime vstavat z postele.
      Kdyz nekam jedeme tak spi maly u nas ve velke posteli.

      A jsem rada, ze to neresim jen ja sama a jinde jsou ty potize podobne... :) Citim se pak o dost klidneji. ;)

      Vymazat
  2. Můj předchozí komentář se někam ztratil. Psala jsem o tom, jak je to u nás, ale ono je to asi stejně zbytečné. Psala jsem o tom u sebe na blogu a tady do komentářů už určitě taky. Prostě uspávání JE děsná věda.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Velice si vážím Vašeho názoru a jsem ráda, že jste mi tu zanechali komentář.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tajemné F.

Těhotenství a realita

Fialová