Půlnoční premiéra Hobita

Napřed trocha té omáčky kolem...

U nás v ...ehm... bývalém okresním městě (až do roku 1960) se konala první půlnoční premiéra. Je to šok a byla to vlastně první taková velká kino-událost pro celé naše město. A jelikož se to týkalo Hobita, jít jsem prostě musela. Možná si teď říkáte, v jaké pr... malé obci to asi bydlím, když se tu nekonají ani premiéry. Ale to se našeho malého městečka (necelých 16'000 obyvatel) musím zastat. Je krásné a udržované, máme vlastní fungující nemocnici (což je díky správě bývalého hejmatna opravdu zázrak), skvělého starostu, každoroční novoroční ohňostroj a město pořádá mnoho další zajímavých slavností a oslav.
Jen do této doby bylo naše městské kino lehce historické. Proběhla u nás tedy rekonstrukce, na kterou částečně přispěl fond kinematografie. Někomu by se mohlo zdát zbytečné, vrážet peníze do takové blbosti jako je kino. Já si naopak myslím, že už to bylo třeba a je jen dobře, že i malá města mají svá malá kina. Ale to už končíme s omáčkou a vrhneme se na ten film.



Hobit: Neočekávaná cesta
Už od Pána prstenů: Návrat krále se modlím a prosím o Hobita. Nebyla jsem jediná a všichni jsme doufali ve spásný konec. (A že jsme se načekali!) Nakonec se k projektu Hobit vrátil sám Peter Jackson a my začali jásat, ne však na dlouho... Když jsem zaslechla, že z Hobita budou dva filmy, zděsila jsem se a když se to ustálilo na čísle tři už jsem se bála, co všechno tam chce Jackson narvat?! Vždyť ta knížečka je prťavá a příběh v podstatě dost jednoduchý... Milá a jednoduchá knížka pro děti na základní škole. Nic víc Hobit opravdu není! A tři filmy??? Vážně?!

Chápu Jacksona, že se mu do toho nechtělo. Po naprosto dokonalém zpracování Pána prstenů se pustit do Hobita, který díky lepší technologii určitě bude "ještě větší pecka". Myslím, že z toho plyne i to zklamání mnoha lidí z Hobita a také z toho, že Neočekávaná kniha v lecčem od předlohy odbíhá... Ale to neznamená, že je to špatně. Musím říct, že jsem byla zvědavá. Nečetla recenze a na půlnoční smršť se těšila jako malá. A nakonec celá Neočekávaná cesta ve mě zanechala jen ten nejlepší pocit.

Představili nám kompletní a ucelenou první kapitolu velkého dobrodružství! Děj nikde nevázne a i ty pomalejší části mají i tak dost rychlý spád, takže jsem se v kině rozhodně nenudila. Co se týče zpracování 3D... No, nechť promluví odborníci, ale já ho tam nepotřebovala. Líbilo by se mi to úplně stejně i v normálním módu. Možná si s tím mohli víc pohrát, ale opět. Nevidím to jako velkou chybu... Věřím, že v dalším díle to Jackson vychytá. Stejně jako vychytal celý příběh a dokázal si nádherně pohrát s vrrky i s hlavními skřety...

Víte, možná mě ubijete, ale mě osobně film Hobit: Neočekávaná cesta navnadil do dalších dílů. Těším se a jsem zvědavá, čím mě překvapí příště...

Proto... 95% za krásný zážitek z kina a za následné příjemné sny.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Prokouslý jazyk

Trénujeme...

Naposledy