Carrot cake as Mrkvový koláč

Vždycky na podzim na mě přichází období, kdy mám na mrkvový koláč neskutečnou chuť. Je to zřejmě dáno mou poslední dlouhodobější návštěvou Anglie. Byla jsem na jazykovém pobytu v hostovské rodině v Oxfordu. (Hostovská rodina byla jedna roztomilá šedesátiletá černoška, která vychovala šest dětí a přivydělávala si výrobou dortů.) Do školy jsem chodila pěšky, protože to trvalo jen 20 minut a cestou jsem si vždycky v pekárně kupovala snídaňo-svačinu. (I když jsem byla najedená z domova, Cathrine měla hrůzu z toho, že bych odešla z domu hladová.) Byl tam takový malý podchod, krámek se zeleninou a hned vedle pekárna. Když jsem tam přišla už asi po sedmé paní prodavačka se na mě usmála a čekala, co za perlu ze mě vypadne tentokrát. Když jsem stála u výlohy a rozmýšlela se, co ochutnat, nabídla mi svůj "carrot cake". S nedůvěrou jsem se na ní podívala a vysvětlila jí, že v naší zemi se mrkev dává snad jen do salátu a králíkům. Ona na to odpověděla, že když mi nebude chutnat, druhý den budu mít všechno zdarma... (Mimochodem vynikající martketingový tah!) Druhý den jsem si dala carrot cake znovu a to, co mi milá dáma doporučila. Když jsem u ní byla naposled, loučily jsme se se slzami v očích.

A já po mnoha letech zkoušení a mučení se našla tu nejlepší napodobeninu...

  • 4 vejce, 1 a půl hrnku hnědého cukru a 2 lžičky javorového sirupu ušleháme do pěny. 
  • Přidáme 2 hrnky polohrubé mouky, balíček prášku do pečiva, půl lžičky soli, 2 lžičky skořice a 1 a čtvrt hrnku oleje
  • Dobře promícháme. 
  • Nakonec přimícháme asi 10 nastrouhaných mrkví.
  • Vylijeme na vymazaný a vysypaný plech. 
  • Pečeme při 175 stupních, dokud není hotové.
    (U normální trouby přibližně hodinku, moje není normální, takže je to opravdu informační čas. Vždy když něco peču, tak abych zjistila, zda je hotovo píchnu špejlí. Těsto se lepí, ještě to tam nechám. Když se nelepí znamená to, že je hotovo...) 
  • Necháme vychladnout a mezitím si připravíme polevu. 

Poleva: 
500 g tvarohu
1 hrnek moučkového cukru
1 lžička vanilkového extraktu
přeceděná šťáva z citronu
2 lžíce měkkého másla


Na vychladlý pekáč napatláme polevu a necháme v chladu odpočinout. (Nechávám odpočívat celý jeden den, protože druhý den je opravdu nejlepší.) 
Nakrájíme na kostičky, můžeme ozdobit marcipánovými mrkvičkami a vychutnáváme si tuhle mňamku...

PS: Řadíme se s manželem do skupiny tzv. gastroturistů, nepatřím mezi foodbloggery ani do cechu kuchařů a pekařů, proto se za veškeré chybky způsobené při pečení a vaření omlouvat nebudu :D

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tajemné F.

Těhotenství a realita

Fialová