Halušky s bryndzou

Musím se pochválit. Po mnoha a mnoha pokusech, které povětšinou končili stejně = za stálého míchání lijeme do záchodu, se mi povedly udělat halušky!

A protože jsem hlava děravá a mohla bych to zapomenout a taky, protože se ráda podělím, dávám vám sem recept.

Potřebujete na jemno nastrouhat syrové brambory, ty pak osolíte. Promasírujete si ruce a začnete přidávat polohrubou mouku. Mícháte, přidáte, mícháte, přidáte. Těsto musí být velmi tuhé. Nesmí vám z vařečky stékat. Musí to takříkajíc kydnout. Nejste si jisti, že těsto je dost tuhé? Namočíte si ruce a vytvoříte si v ruce knedlíček? Drží tvar? Dobře! Tak přidejte trochu hrubé mouky (asi dvě lžíce na kilo brambor).

Následně si dáte vařit vodu, hodně vody na plotnu. Když se voda začne vařit můžete přidávat haluše. Můžete použít haluškár a nebo si pořídit děrovanou pánev (tu používám já a dělá se mi s ní skvěle) a nebo po prkýnku si je tvarovat a posílat do vody.
Doporučuji, udělat první malou dávku - když se haluše roztečou přidat do těsta hrubou mouku.

Než se vám ale uvaří voda, nakrájejte slaninu/špek na malé kousky a dejte je vypražit. Musí být to být chrumkavé. :)
A připravte si bryndzu. Moje kamarádka Míla ji vždy míchá se zakysanou smetanou. Půl na půl. A je to tak výborný! (Opět na kilo brambor, 200g bryndzy a 200g zakysané smetany.)

Povedlo se? Já doufám, že jo!

Dobrou chuť!

Bohužel fotoreportáž jsem nestihla udělat. Příliš se u nás pospíchalo. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tajemné F.

Těhotenství a realita

Fialová